Ote Tilastokeskuksen julkaisusta marraskuulta 2012:
"Verkkokauppojen asiakkaiden määrä kasvaa nopeasti. Vuoden aikana netistä osti jotain jo 65 prosenttia suomalaisesta. Viimeisten kolmen kuukauden aikana verkosta ostaneiden osuus nousi vuonna neljä prosenttiyksikköä 47 prosenttiin. Nuorista selvästi suurempi osuus ostaa verkosta verrattuna vanhempiin ikäryhmiin. Kaksi kolmasosaa 25-34 -vuotiaista oli ostanut netistä jotain viimeisten kolmen kuukauden aikana. 65–74 -vuotiaista vastaava osuus oli vain reilu kymmenesosa. "

Raken, muutama päivä sitten kirjoittama,  Facebook kommentti sai minut tutkimaan verkkokaupan kehitystä ja tulevaisuuden näkymiä. Kun on piipahdellut kymmenien verkkokauppaa käsittelevien tilasto-, ongelma-, palaute-, kehitys- jne.-sivujen parissa, voi todeta verkkokaupungin ongelmien olevan poistumassa ja verkkokaupan olevan jo täällä ja vahvistavan markkinaosuuttaan rytinällä. Päivitettyäni tietoni nettikaupan osalta olen taipuvainen seuraavaan pohdintaan, joka poikkeaa melkoisesti tänään julkaistusta toisesta analyysista:

http://jaavaat666.blogspot.fi/2013/08/korvaako-kehittyva-logistiikka-taman.html