Törmäsin ihmeelliseen väittämään, jonka juuret johtavat kaupunginhallituksen salaiselle listalle. Ihan pokkana minulta kysyttiin, olenko haukkunut ja hakannut sivistyspalvelujohtajan. Tällaista väitettiin käsitellyn kaupunginhallituksessa menneenä maanantaina. Minun täytyi rehellisesti vastata: En ole lyönyt ketään, mutta huutanut olen useallekin ihmiselle myös sivistyspalvelujohtajalle. Mainitsin myös po. naisen huutaneen minulle. Siitä en tiedä yhtään mitään, mitä hallitus käsittelee salaisella listalla.

 Nyt samaa alkaa tupsahdella blogiini. Haluan sanoa tässä kaikille: EN OLE KOSKAAN LYÖNYT TAI KÄYTTÄYTYNYT VÄKIVALTAISESTI SIVISTYSPALVELUJOHTAJAA KOHTAAN. Lukuisat kerrat, varmaankin sadat kerrat, olen hänen kanssaan keskustellut ja varsin usein näissä sessioissa olemme korottaneet ääntämme. Olemme istuneet samassa lautakunnassa miltei seitsemän vuotta. Tuolta aikaväliltä löytyy useita todistajia ja todisteita tapauksille, joissa sivistyspalvelujohtaja tai minä olemme korottaneet ääntämme. Mutta en koskaan ole lyönyt tai edes meinannut lyödä tai uhannut häntä.

 Huhuissa viitataan erääseen alkuvuoden maanantaihin, jolloin väkivallan tekoni olisi tapahtunut. Todellakin eräänä maanantaina menin lapsen vanhemman kanssa sivistyspalvelujohtajan juttusille. Tämä tapahtui em. vanhemman toiveesta. Kolmestaan keskustelimme asiallisesti noin tunnin. Kun olimme poistumassa äidin kanssa keskustelusta, pyysi sivistyspalvelujohtaja minua jäämään.

 Minä jäin paikalle ja kun hissi kolahti liikkeelle viedäkseen kolmannen keskustelijan pois alkoi armoton huuto. Huutaja en ollut minä vaikka ehkä olinkin huudon aiheuttaja. Siinä huudeltiin puolin ja toisin ja vieläpä tosi kovaa. Tunnin mesomisen ja vatvomisen jälkeen asia oli selvä, kumpikaan ei huutanut, vaan sivistyspalvelujohtaja jäi hyvin voivana  työpöytänsä ääreen istumaan minun poistuessani teatteriin.EN LYÖNYT TAI UHANNUT LYÖDÄ HÄNTÄ MISSÄÄN VAIHEESSA!

 Keskustelu minun ja sivistyspalvelujohtajan kanssa noudatti aikalailla normaalia kanssakäymistämme: huudon jälkeen asiat selviävät, kuten aina. Juuri tätä piirrettä olen aina arvostanut sivistyspalvelujohtajassamme: Asioista voi keskustella oikealla tunnetasolla ja vaikka ei oltaisikaan samaa mieltä, on keskustelu saatu tyylikkääseen päätökseen.

  Minä en koskaan ole syyllistynyt sen isompiin rikkomuksiin kuin pysäköintisakkoihin, ylinopeuteen, puhelimeen puhumiseen autossa, turvavyön kiinnittämisen laiminlyöntiin autossa ja suun soittoon. Viime joulukuussa olen ollut elämäni ensimmäistä kertaa poliisin kanssa tekemisissä, kun yksityinen ihminen on tehnyt minusta tutkintapyynnön. Olen kova puhumaan ja joskus suustani tupsahtaa kirosanakin, mutta RIKOLLINEN EN OLE.

  Kaupunginhallitus voisi hiukan tutkiskella touhujaan. Jos teillä on salaisia asioita, pitäkää ne kanssa salaisina. Älkää hölötelkö asioita maailmalle niin, että muut joutuvat vastaamaan mitä kummallisimpiin syytöksiin. Kun syyttelette salaisen pöytänne ääressä muita, muistakaa ettette te ole mikään maailman yläpuolella leijaileva jumalainen jengi.

 Te tiedätte itse millaisia niljakkeita joukossanne istuu. Vallan vuoksi ollaan valmiita jopa tuhoamaan oman puoleen jäsenten perheet. Kun ette pysty käsittelemään asioita salassa, käsitelkää ne edes siten, että asianomaiset tietävät ensimmäisenä sen, mitä paskaa heidän päälle kohta  heitätte.

 Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun hallituksesta levitetään minuun kohdistuvaa ihmeellistä tietoa. Koskaan ei kysytä minulta mitään, silti tiedetään mitä aion ja meinaan. Kerran lähetin hallitukselle kirjeen, mutta eihän se kiinnostanut paskan vertaa. Te ja teidän kaverinne olette mielestänne: USKO, TOIVO JA TOTUUS! Te leikitte jotain tasapuolista rauhan enkeliä ja samalla panette alulle salaisen huhun: JAVA ON NAISEN HAKKAAJA!

 Luuletteko tosissanne, että tämä lisää arvostustani teitä kohtaan? Luuletteko, että tällä tavoin saatte luottamukseni? Luuletteko näillä konstein minusta tulevan jonkun virkamiesten käskyläisenä häärivän marionettiupseerin nöyrä sätkän käärijä tai teepussin täyttäjä?

 Kuten olen sanonut, olen valmis keskustelemaan ja kahvittelemaan kenen kanssa tahansa. Mutta ottakaa silloin itse yhteyttä, älkääkä lähettäkö airueksi jotain nissepoikaanne, jotain meikki-heikkiä!

        PITÄKÄÄ HUOLTA TOISISTANNE, ETTEI KENELLEKKÄÄN KÄY NÄIN: