Ensimmäisen kerran kahteen vuoteen yksi lehti lupasi minulle palstatilaa ja kysyi mielipiteitäni ja näkemyksiäni. Sanon yhden lauseen ja sitäkään ei julkaistu. Toinen lehti tietää, kysymättä minulta, mitä minä haluan ja tavoittelen. Surkeasti meni tämäkin pieleen. Jos joku todella haluaisi selittää totuuden siitä, mitä koulutuslautakunnassa aikoinaan sanottiin, voisi vaikkapa kysäistä joltain paikalla olijalta. Ei vaadi ylivoimaisia fyysisiä ponnistuksia eikä venymistä superjournalismin tasolle.

 Valtuusto teki päätöksen siitä, että Pohitullin koulu tutkitaan. Lähinnä tuolloin puhuttiin homeongelmista. Nyt kouluun tehtiin tutkimus, josta jokainen voi todeta ettei se sulje pois homeongelman mahdollisuutta. Minä siis haluan vain ja ainoastaan sen, että koulu tutkitaan kunnolla ja noudatetaan valtuuston päätöstä. Kyseessähän on lasten ja henkilökunnan terveys! Toivon, kuten varmasti jokainen, ettei koulussa ole hometta!

  Minulla ei ole mitään henkilökohtaista ketään rehtoria vastaan. Kahdesti olen halunnut, että ko. virat pannaan julkiseen hakuun. Niin toimitaan muuallakin ja meilläkin rakennusmestarin virka pistettiin kolmasti hakuun. Kuinka minulla voi olla, mitään henkilökohtaista sellaisia ihmisiä kohtaan, keitä en edes tunne henkilökohtaisesti. Aivan toiset tahot ovat tehneet asiasta itselleen henkilökohtaisen kaveri-asian.

  Kaikki aloitteet, joita olen tehnyt, sisältävät aina perustelut. Niissä ei hyökätä ketään henkilöä vastaan. Asioidenhoidosta niissä on kyse, yleensä asioita tekevät ihmiset. Vai pitääkö kaikki virheet hyväksyä siksi, että taustalta löytyy tekijänä oleva ihminen. Minä ajan kaupunkilaisten asiaa enkä puolusta sokeasti tekijöitä. Kaupungin organisaatio on kaupunkilaisia varten eikä toisinpäin.

 Kalannin "rehtori" väittää aivan käsittämättömiä asioita. Vanhemmat eivät muka ole olleet kriittisesti häneen yhdessä ja minä en ole keskustellut hänen kanssaan. Minullakin on useita sähköpostiviestejä, joissa vanhemmat antavat kovaa palautetta ko. "rehtorille". Olen itsekin lähettänyt hänelle sähköpostia ja jopa koulun pihalla, lukuisten todistajien läsnä ollessa, keskustellut po. "rehtorin" kanssa. Blogissani kaikki ovat saaneet saman kohtelun ja annan kaikkien vapaasti kommentoida niin alustusta kuin muita kommentteja! Minulle voi soittaa, jos blogin vuoksi herkkyys heittää volttia.

 Kaikki asiat olen pyrkinyt hoitamaan keskustelemalla. "Hometutkimuksenkin" otin ensiksi esiin lautakunnassa sitten sitä tarjottiin hallitukseen seuraavaksi vein sen virkamiehelle, kun mitään ei tapahtunut, täytyi asiasta tehdä valtuustoaloite. Nytkin minulla on joitakin kuntalaiselta tulleita, heille suuria asioita, jotka eivät ole edenneet mitenkään vaikka niitä on vatvottu puolikin vuotta. Jos olen kaupunkilaisten valitsema valtuutettu, olen myös sitoutunut viemään heidän asioitaan eteenpäin.

  Naurettavinta ovat väitteet julkisuuden tavoittelusta. Tosi koomiseksi väite muuttuu, kun sitä kylvää paikkakunnan ykköslinssilude. Enköhän minä olisi lähtenyt oikeuden tiellä jo aikaa sitten, jos julkisuutta olisin tavoitellut. Olen, ehkä liikaakin, yrittänyt hoitaa asiat täällä omassa piirissä keskustelemalla. Nyt "rehtorit" avasivat Pandoran lippaan ja myös minun tyylini muuttuu huomattavasti!

                                  PIKKUISEN AJATELTAVAA: