Kaupunginhallitus on päättänyt antaa minulle huomautuksen. Etsikääpä lainkohtaa, joka antaa koohoolle oikeuden leikkiä tuomioistuinta tai Jumalaa! Minä en moista kohtaa löytänyt, joten huomautuksellaan koohoo lähinnä munaa taas kerran itsensä. Heidän ei pitäisi luottaa vitosen lakimiemieheen. Sen suunnan valmisteluun uskominen on viime vuosina käynyt jo tarpeeksi kuntalaisen kukkakaron päälle.

  Kaupunginhallitus se vaan istuskelee, asioilla ei ole väliä, kunhan saa nostella kokouspalkkioita. Koohoon päätöksethän ovat olleet mitä lie, mutta nyt mennään jo liian pitkälle, kun kokoustetaan asioita, jotka eivät edes kuulu hallitukselle. Onko missään muualla tapahtunut näin? Miksei koohoomme perusta virkkauskerho, irtohihnan venytysryhmää, vallehtelijoiden klubbenia tai Toto-piiriä, joka antaa mahdolliset voittoprovikat kaupungille. Tästä saattaisi kaupunki jopa hyötyä, jos koohoo moukantuurilla voittaisi.

  Olen koulutoimistossa aiheuttanut huutamalla asiakaväkivaltatilanteen, jonka virkamiehet hoitivat "omin VOIMIN".  Näin koohoo minulle väittää! Siis minut hoidettiin voimakeinoin ulos - sitähän tuo kirjaimellisesti tarkoittaa. En tavannut käynnillä Mörnen viidennessä kerroksessa kuin sivistyspalvelujohtajan; enkä havainnut hänen käyttäneen minkäänlaisia voimatoimia minua kohtaan. Siis sivistyspalvelujohta ei raapinut, lyönyt, potkinut, retuuttanut tai heittänyt minua ulos. Ei edes uhannut moisella.

 Jos joku epäilee minun valehtelevan ja nonsaleeraavan virkamiesten voimatoimet, voi hän kysyä habitukseni yleisilmettä seuraavan käyntikohteeni virkamieheltä: Oliko Java saapuessaan verissäpäin ja vaatteet riekaleina? Saapuiko hän horjuen ja kiroten?  Saapuessani olin iloinen ja ihan normaalissa kunnossa. Koko voiman käyttö on puhdasta puppua.

 Tietääkö koohoo enää itsekään missä mennään ja mistä viiraa? Muutama kuukausi sitten kylillä huhuttiin koohoossa käsitellyn asiaa, jonka mukaan minä olen hakannut virkamiehen.  Viikko tästä ja tällä palstalla koohoonjäsen kertoi ettei hallituksessa ole edes puhuttu mistään väkivallasta. Nyt minä olenkin väkivallan uhri. Ja uskokaa tai älkää: TÄSSÄ HALLITUKSESSA ISTUVISTA MUUTAMAT PITÄVÄT ITSEÄÄN PERÄTI USKOVAISINA! Leikkivätköhän he hallituksessa Jumalaa?

  Kaupungihallituksen mielestä huutoni aiheuttaa pelkoa ja kauhua. Voinko enää koskaan osallitua, minulle mieluisimpaan luottamustehtävään, valtuuston nimenhuutoon vai pitääkö minun hoitaa varavaltuutettu paikalle sanomaan: Java on paikalla!? Entä muu minulta puuttuva arvokkuus, pitääkö minun alkaa nukkumaan tai lähettämään perättömiä kirjeitä puoluetoverin vaimolle? Kun katsoo tätäkin asiaa niin ei voi todeta muuta kuin: Jätin asiasta oikaisupyynnön.

          ONKO KOOHOO AJANTASALLA, PUUTTUKO TIETOO HIENOO?