Lovenin pariskunnan tontin ostopoikii toinen toistaan maagisempia huhja. Koska olin touhussa mukana, saanen kertoa kaikkein hurjimman huhun:

    Eräänä pimeänä yönä Sanna Loven tuli luokseni ja sanoi: Minä haluan rakentaa talon Haapaniemen koulun viereen ja haluan sen talon ÄKKIÄ! Sinä menet arkkitehdin luokse rähjäämään ja suotuttelemaan, jotta saaan nopeasti tontin!

    Kysyin Sannallta: Miksi minä? Jos toimin kuten pyydät, mitä minä hyödyn tästä?

     - Näethän Java, että muutos tulee. Kapitalismi vetää viimeisiään ja kohta tulee uusi jako. Silloin katsotaan kenelle kellot soivat. Jos haluat etteivät kellot soi sinulle, hommaat sen tontin minulle ja ÄKKIÄ!  Siksi sinä, koska olet vellihousu ja valmis kääntämään kelkkaasi!

     - Odottaisit vallankumousta ja uutta huomenta. Saisit tontin ottamalla!

     -  Juuri vallankumouksen takia on kiire, sen jälkeen on pula kaikesta eikä mikään suju. Tontti täytyy saada ÄKKIÄ ja talo on pystytettävä ennen vallankumousta!

     - Enkö saa muuta kuin pitää henkeni? Missä asun, mitä teen?

     - No hyvä on, saat sen Hiun uimarannan talon ja pääset minun autokuskiksi. Mutta nyt lähdet rähjäämään virkamiehelle tai nagani laulaa viiemeisen virtesi!

       Noin hurjaan huhuun ei pysty kukaan. Todellisuudessa juttelimme Sanna Lovenin kanssa ja tarina kääntyi hänen löytämäänsä tonttiin. Ko. tontin omistaa kaupunki ja se sijaitsee Haapaniemen koulun vieressä.

       Sannna kertoi ettei tonttiprojekti etene millään muotoa. Totesin minulla olevan asiaa arkkitehdille ja lupasin kysellä tontin kohtalosta. Sanna Loven halusi tietää onko tontti myynnissä ja voiko hän sen ostaa. Mistään vaatimuksista tai veljeilystä tai etuoikeudesta ei ollut kyse.

       Muutaman päivän kuluttua keskustelin arkkitehtimme kanssa ja niin tonttikauppa ilmestyi kaupinginhallituksen listalle. En korottanut ääntä enkä muutenkaan keskustellut uhmakkaasti arkkitehdillemme.  Motivoin kyllä tontin myyntiä huhtikuisella blogikirjoituksellani

      Kukaan ei siis ole luvannut, kähminyt tai uhkaillut. Sanna halusi ostaa tontin reilusti, kuten kuka tahansa ja nyt se tullee valtuuston päätettäväksi. Asian  tiimoilta ei ole mitään syytä jeesusteluun, hurskasteluun, syytelyyn tai katellisuuteen. Kaikki ovat toimineet kuten kuuluu: niin Lovenit kuin arkkitehti!